tisdag 21 juni 2016

Tiggaren

Ja, jag haft en liten Sarenbrantperiod och nu har jag kommit till slutet. I Tiggaren blir tiggare brutalt mördade på Stockholms gator och det verkar finnas en konspiration bakom. Och alla som vet något är i fara.

Jag har lite svårt att bestämma mig för vad jag tycker om boken. Å ena sidan gillar jag Sarenbrants karaktärer och berättarstil, å andra sidan är historien lite väl osannolik. Det blir så väldigt komplext och folk fattar lite väl dumma beslut. Jag tycker inte heller särskilt mycket om när skurkarna hela tiden får fördelar på grund av ren tur, det gör mig som läsare ganska uppgiven.

Men Sarenbrant är min favoritdeckarförfattare för tillfället och det är spännande att läsa böckerna. Jag ser fram emot nästa för att se vad som händer och jag uppskattade att läsa denna. Hoppas dock på färre konspirationer i framtiden.

Tack Bookmarks förlag för recensionsex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar