söndag 4 mars 2012

Nya böcker!


















Igår köpte jag två nya böcker på Röda Korset för fem kronor styck. Särskilt glad är jag för Polaroids from the dead av Douglas Coupland som jag läste för många, många år sen och har velat läsa om.

























Idag tog jag en sväng ut till bokbytarrummet i min mammas bostadsområde, och hittade elva böcker som verkar intressanta. Elva!! Helt gratis. Det är ju helt otroligt.
Böckerna:
I havet finns så många stora fiskar av Sara Lövestam,
Den frusna trädgården av Kristin Hannah,
Till sista andetaget av Anne Swärd,
Flickan med snö i håret av Ninni Schulman,
Mamma, pappa, barn av Carin Gerhardsen,
Inlåsta av Emma Donoghue,
En mot hundra av av Jay Dobyns,
Fånge i hundpalatset av Martina Haag,
Nu vill jag sjunga dig milda sånger av Linda Olsson,
Hur kunde hon? av Dana Fowley
och slutligen Konsten att tala med en änkling av Jonathan Tropper.

2 kommentarer:

  1. Nu vill jag sjunga dig milda sånger tycker jag är jätte bra. Konsten att tala med en änkling vill jag verkligen ha. Jag skulle också vilja kunna få böcker så där..

    SvaraRadera
  2. Det är otroligt trevligt att få böcker gratis! (Och dessutom mkt bekvämt att kunna bli av med böcker man inte vill ha på ett smidigt sätt :)

    SvaraRadera