måndag 27 augusti 2012

Utmaning

Vi fick en utmaning från louixenpixeln, en som har cirkulerat på massor av bloggar den senaste tiden.

Detta är utmaningen: "Bloggaren skriver 8 fakta/vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/vanor och skriver in dessa regler. I slutet av inlägget skriver du 4 personer som du utmanar och skriver deras namn". (Jag tar helt fräckt och hoppar över att utmana andra bloggare, de flesta har nog redan svarat). FÖRVÄNTAR mig dock att Anna hakar på detta.

Eftersom det här är en bokblogg kör vi lästema tycker jag.

1) Jag minns inte när jag lärde mig läsa, men det var absolut innan jag började skolan.

2) Jag skulle inte låna ut böcker till någon jag har sett behandla böcker vårdslöst (typ böja pärmarna på pocketböcker, vika hundöron etc).

3) Jag kan inte kasta böcker eftersom att det = att förstöra dem och SÅGÖRMANINTE. (Kan dock göra undantag för trasiga böcker och pocketböcker som var så dåliga att jag vill rädda andra från att läsa dem). Har däremot inga problem med att ge bort böcker (oftast till Anna, den andra delen av Boklandskap, men rätt så ofta till Röda Korset också.

4) Jag älskar biblioteket, så mycket att jag har blivit jämförd med den där tyska kvinnan som gifte sig med Berlinmuren.

5) Mitt drömboende innehåller såklart ett stort bibliotek, gärna med jättehöga hyllor som man måste klättra på en stege för att nå.

6) Jag tycker lite sämre om böcker som har fula omslag än om de som har fina.

7) Jag är lika rädd för Bengt af Klintbergs vandringssägenböcker (t ex Råttan i pizzan) idag som när jag var nio år. Skulle inte läsa i en av dem på kvällen om jag var ensam hemma... Älskar dem också lika mycket nu som då.

8) Jag brukar hävda att jag inte gillar fantasy men har fått erkänna att det inte är sant. (Hej, jag heter Jenny. Jag är en fantasyläsare). Så.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar