lördag 25 juni 2016

Man måste inte läsa ut alla böcker.


Jag gav Siri Pettersens Odinsbarn en ärlig chans och lyssnade mig igenom ungefär e tredjedel, men sen fick det räcka så. Jag fastnade aldrig för huvudpersonen och tyckte att man fick alldeles för lite info om hur världen och dess magi fungerade för att skulle bli intressant. (Gillade inte det där med svansarna heller, lite äckliga!) Men, jag får säga att det kan vara så att jag blev påverkad av att ljudboken var ganska dåligt inläst. Som så många ljudböcker på svenska var det konstigt uttalade ord och märkliga konstpauser, så kanske jag hade gillat boken mycket bättre om jag hade läst den själv på papper.

1 kommentar:

  1. åhhhh, vaaaa. Jag älskar verkligen Odinsbarn, en av de bättre böckerna i genren enligt mig.

    SvaraRadera