lördag 19 november 2011

Gratis böcker!

I bostadsrättsföreningen där min mamma bor har de inrättat ett bokbytesrum i en av tvättstugorna. Det är en liten skrubb med ca 7 bokhyllor där man kan ställa ut böcker man inte vill ha, och hämta nya som man vill läsa. Gratis! Man får ta hur många man vill, när man vill! Det är en så himla bra idé. (Det skulle vara ännu bättre om någon tog tag i att rensa ur bokrummet ibland, så man slapp gamla flyttkartonger, biltidningar och uppslagsverk från 70-talet...)
Jag brukar kolla in med jämna mellanrum, både för att lämpa av böcker jag läst och inte gillat så mycket och för att leta efter nya fynd. Idag var det en bra dag i bokrummet! Jag kom hem med:
# Himmel - Torbjörn Flygt
# I Djursholm och Tensta kindpussar vi varandra - Pontus Herin
# Hanteringen av odöda - John Ajvide Lindqvist (Jag har läst den, men den är ju ganska bra så det kan vara kul att ha).
# Män kan inte våldtas - Märta Tikkanen
# Don Quijote - Cervantes
# Växternas hemliga liv - David Attenborough

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar