torsdag 14 juni 2012

Lästid

Det bästa beslut jag tagit i år har nog varit att säga upp min DN-prenumeration. Jag funderade på att göra det redan förra året, men då kändes det fortfarande fel. Jag är ändå uppväxt med dagstidning till frukost och har fortsatt den traditionen sedan jag flyttade hemifrån. Men det har blivit mer och mer stressigt att hinna läsa den och enorma pappersmängder att släpa till återvinningen (som, ve och fasa, ligger säkert femtio meter från porten...). Och nyheter kan jag ju ändå läsa på nätet, i mobilen, på twitter osv. Det känns som om jag hunnit läsa massvis med böcker den här månaden utan tidning och jag har även hunnit med en del av de månads- och veckotidningarna jag och maken prenumererar på. Det känns väldigt väldigt bra helt enkelt. Jag har hunnit läsa 30 böcker hittills i år, av de 50 som jag har satt som mål, så det här ser ju bra ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar