fredag 13 november 2015

Menlöst tidsslöseri


Jaha, det här var ju menlöst.
Jag är ledsen om jag låter sur nu men det var verkligen ett slöseri av tid att läsa den här boken.
Jag snackaer om Alex Marwoods The Wicked girls.

Intrigen lät intressant: Två elvaåriga flickor döms för mord på ett litet barn. Tjugofem år senare möts de två igen då den ena är vittne i utredningen av en misstänkt seriemördare och den andra är journalist. Saker rivs upp, hemliga identiteter hotas och det låter bara allmänt spännande och annorlunda.

Det var inte så himla kul faktiskt. Bara ointressanta, stereotypa karaktärer (alla fattiga är smutsiga rökare med dålig hy som hasar runt i mysbyxor) som jag inte alls tyckte om. Mördarjakten var inte särskilt spännande. Jag hade hela tiden svårt att hålla isär de två huvudpersonerna. Det tog aldels för lång tid att läsa, förmodligen för att jag var lite uttråkad hela tiden. Den här går direkt i ge-bort-kassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar