söndag 2 september 2018

En efterlängtad besvikelse


Jag läste Dan Simmons bok Nattsommar för länge, länge sen. Med länge sen menar jag att det var på 90-talet, så jag kan inte påstå att jag egentligen minns så mycket mer än att det handlade om ett gäng småpojkar i en liten stad, något om ett spöke i en gammal skola, en spökade klocksträng och en himla massa cyklande. Det hela påminde mig om Stephen Kings romaner, och jag tyckte mycket om den.
Dock var det den enda Simmons-bok som mitt lokala bibliotek hade, så det har inte blivit av att läsa några fler. För en tid sedan hittade jag till min stora glädje A winter haunting som ljudbok på Storytel, men blev tyvärr ganska besviken. En högst ordinär spökhistoria som inte var särskilt skrämmande alls, och jag minns knappt denna bok såhär ett halvår efter att jag läst den. Snopet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar