torsdag 13 december 2018

I kroppen min


Nu närmar jag mig äntligen målet att blogga ikapp fjolårets läsning! Dock betyder ju det att jag har ALLA böcker jag läst 2018 kvar obloggade, men det är bara att skriva så det fräser om tangentbordet så kommer jag nog ikapp så småningom. Man skulle ju också kunnat strunta i dessa böcker och bara skriva om nyare läsupplevelser, men bloggen är mest av allt en läsdagbok som jag själv kan bläddra tillbaka i och då vill jag så himla gärna ha den så komplett som möjligt.

Förra årets starkaste läsupplevelse var Kristian Gidlunds I kroppen min. Jag blev helt golvad av de otroligt starka texterna om Gidlunds upplevelse att drabbas av cancer, gå igenom tuffa behandlingar och så småningom inse att det är detta han ska dö av.

1 kommentar:

  1. Inte läst boken, men läste bloggen när det begav sig. Vilken otrolig förmåga att skriva han hade!

    SvaraRadera