fredag 3 augusti 2018

Long time no see. Ett försök till uppstart!

Oj, den här bloggen alltså... så försummad den blivit! Man tänker att man tar en paus några veckor, och plötsligt har det gått ett halvår. Den senaste bok jag recenserat läste jag förra sommaren, så redan för ett halvår sen var jag enormt efter med bloggandet.
Eftersom jag ser bokbloggandet främst som ett sätt att minnas vad jag läst känns det trist att bara strunta i allt jag läst det senaste året, så jag ska nog göra ett försök att få in något kort om varje bok även om det just nu känns som ett nästan oöverstigligt projekt. Herregud, det är verkligen jättemånga böcker det rör sig om! Oh well, vi gör ett försök och ser hur långt energin och engagemanget räcker. (Och hur mycket tid bebisen tycker att jag ska tillbringa framför datorskärmen....)


Först ut av den gamla skåpmaten: Stephen Kings The girl who loved Tom Gordon. En bok jag läst flera gånger tidigare, men blev sugen på att läsa om förra sommaren. I den får vi följa nioåriga Tricia som går vilse i en ändlös skog med bara en walkman som sällskap. Den och något mystiskt som tycks smyga efter henne. Jag älskar verkligen denna bok, det är fascinerande att det går att skriva så intressant när boken bara har en enda karaktär (iallafall nästan). Varje gång jag var tvungen att lägga den ifrån mig kändes det lite jobbigt att lämna Tricia ensam i skogen, så pass uppslukad av den var jag. Inte illa för en bok man läser för fjärde gången!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar