tisdag 12 januari 2010

Nytt år, ny blogg

Förra året hade jag som mål att jag skulle läsa 100 böcker. Ett delmål var att jag skulle läsa en del ämnesrelaterade. så att jag skulle bli vidareutbildad och duktig. I höstas kom jag dessutom på idén att starta den här bloggen, där jag tänker recensera de landskapsarkitekturrelaterade böcker jag läser. Tyvärr började jag i samma veva att känna mig lite stressad över att hinna med 100 böcker, så jag skippade tunga landskapböcker och satsade på smal skönlitteratur (smal som i "inte så tjocka böcker"). Dessutom valde jag oftast att läsa en bok istället för en arkitekturtidning. Så nu ser mitt sängbord ut så här:

Så, för att rädda sängbordet från kollaps blir därför årets mål istället att läsa minst en landskapsarkitekturrelaterad bok per månad. Och kanske en total mängd av 80 böcker, det känns inte så oöverkomligt.

1 kommentar: