torsdag 28 mars 2013

Kretsen

Gansey, Adam, Noah och och Ronan går på en dyr privatskola. Blue är den enda i sin mediala familj som inte är synsk. De möts när Blue får reda på att Gansey bara har ett år kvar att leva och förenas i ett sökande efter leylinjer och en försvunnen walesisk kung.

Jag gillade boken. Den lyckas blanda vardagligheter med magi och spänning. Huvudpersonerna är inte bara sympatiska, men de utvecklas bra och jag bryr mig om hur det ska gå för dem. Dock har jag svårt för hela historien med leylinjerna. Jag har inga problem med fantasy, vampyrer eller magi, men leylinjer finns det så många som tror på dem på riktigt. Det är nog också för att historien utspelar sig i vår tid med bara ett litet magisk tillägg. Med det sagt är det dock bara att tillägga att jag ska se till att skaffa övriga böcker i serien, för jag vill verkligen veta hur det går.

Jag fick boken via booked.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar