måndag 8 augusti 2016

Den lilla bokhandeln i Paris

Monsieur Perdu driver en bokhandel på en båt på Seine och rekommenderar böcker som ska lindra kundernas bekymmer. Han själv lider av att ha förlorat sitt livs kärlek och det tar många år innan han förmår sig att öppna hennes sista brev. När han väl gör det blir det inledningen på en båtresa på Frankrikes floder och kanaler till den södra delen av landet. Med på resan har han en succéförfattare och en kock.

Nina George har skrivit en bok som verkligen riktar sig mot folk som älskar att läsa. En bokhandelsbåt och litteratur som läkemedel samt två katter, väl valda ingredienser för att göra en bokbloggare lyrisk. Tyvärr tycker jag att det blir lite för mycket. Det är en bra bok och jag tyckte om den, men jag störde mig lite på karaktärerna. De känns lite ytligt djupa och jag skulle inte vilja vara vän med dem. Men samtidigt är det verkligen en feel good-bok och jag blev grymt sugen på att åka till Frankrike. Framförallt till staden Cuisery, som tydligen är ett bokmecka.

Tack till Bazar förlag för recensionsex.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar