fredag 17 mars 2017

Fem snabblästa









   

Jag har läst en hel del klassiska flickböcker i mitt liv, men har aldrig kommit gett mig på att läsa Lotta-böckerna. Förrän nu! De finns nämligen som e-böcker på Storytel och såg så otroligt lättlästa och mysiga ut när jag letade läsning under julledigheten.
De är inte särskilt tjocka, så det gick väldigt snabbt för mig att ta mig igenom de fem böcker som fanns tillgängliga, och de var verkligen precis vad jag var sugen på just då. Lotta är, som en riktig flickboksflicka oerhört käck, men det balanseras upp av att hon också är obotligt klumpig, hetsig och benägen att säga helt fel saker till fel person. Hon är helt enkelt en kul tjej att tillbringa ett par timmar med när man vill ha något väldigt lättsmält, nostalgiskt och ...trevligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar