lördag 25 mars 2017

Min pappa Ann-Christine


Min pappa Ann-Christine är Ester Roxbergs skildring om hur det var när hennes pappa Åke kom ut som transexuell och hur hon upplevde hans övergång till att leva som Ann-Christine på heltid.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka. Det är välskrivet, och lite intressant men samtidigt är det jobbigt att läsa om hur otroligt oförstående och självcentrerad Ester är. Hon gör liksom väldigt lite för att underlätta eller visa förståelse, hon är så upptagen av sin egen chock och tankar på vad andra ska tycka. Även om hela tanken med boken kanske är att visa på hur svårt det kan vara för barn att vara något annat än just oresonliga barn i relation till sina föräldrar - och därmed vilja att de ska förbli som de alltid har varit var tyckte jag att det var obehagligt att läsa om hur familjen behandlade Ann-Christine.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar