tisdag 5 november 2013

Europa vs Afrika

Nu har jag klarat av de första två etapperna i Jorden runt-utmaningen, Europa och Afrika. De var väldigt olika sinsemellan. Europaböckerna var väldigt olika, utspelade sig i olika tider och var olika berättade. Jag tyckte att Afrikaböckerna var ganska lika. De utspelade sig alla i efterkolonial tid, hoppade fram och tillbaka i tiden och hade inslag av naturreligioner. Förutom Tunisian girl då, men den var så kort att jag hela tiden glömmer bort den. Jag tyckte bäst om Coconut av de afrikanska och Adams arv av de europeiska, men det var roligt att läsa alla. De flesta hade jag inte ens hört talas om, kul att få nya tips. Överlag gillade jag de europeiska böckerna bättre, det är nog för att jag är mer van vid den sortens böcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar