måndag 1 februari 2016

Målarboksbonanza

Jag har råkat fastna i vuxen-målarboksträsket. Så hårt. Kan eventuellt ha gått lite overboard i Moskva när jag såg att de kostade ungefär 40 kronor styck där... Eller, jag kom hem med åtta stycken målarböcker, det är väl rimligt? Särskilt med tanke på att det tar flera månader att fylla en sådan... Jag har målarböcker för FLERA ÅR nu, förutsatt att jag inte gör något annat på min fritid än att måla. Gör jag det har jag målarböcker för JÄTTEJÄTTEMÅNGA år. :)
Millie Marotta är en favorit, jag tycker om hur hennes bilder är uppdelade i pyttesmå slutna fält. Vissa målarböcker har mycket mer storskaliga bilder, där man nog skulle vilja färglägga med mjuka färgpennor och göra egna skuggningar osv). Jag gillar att måla med tunna tuschpennor, just nu är det Stabilo point jag kör med. (Köpte ett 20-pack, ett 5-pack i neonfärger och ett par lösa pennor för att komplettera på Akademibokhandeln).
Högst upp till vänster på bilden ligger Djurens rike av Millie Marotta, den köpte jag från Bokus för ett presentkort jag fick i julklapp från mitt jobb. Uppe till höger har vi "En tropisk värld" och nere till vänster "Magiska städer", båda av Millie Marotta.  Nere till höger ligger en bok som jag tror översätts till ungefär " Delfinerna i havets djup"
Ett halvfärdigt uppslag ur I en tropisk värld.
Magiska städer 
 Djurens rike
 Delfinerna i havets djup
 Fem målarböcker i A5-format på tema: Mandala, Smycken, Djur, Sagor och Kakor. 

 

Jag har även en målarbok från Tgr som jag fick i julklapp. Motiven är lite mandalaliknande mönster, och den var riktigt rolig att färglägga i.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar