måndag 3 oktober 2016

Storytel - ett nytt beroende

Min man har tipsat mig om Storytel många gånger. Alltså verkligen MÅNGA gånger. Jag har dock varit väldigt skeptisk, och sagt att "jag lyssnar helst på engelskspråkiga ljudböcker, och allra helst nya böcker, och det kommer ändå inte att finnas såna böcker där". (Varför kolla upp fakta när man kan hitta på själv liksom).
Av ett infall bestämde jag mig ändå för att testa, man får ju 30 dagars gratis provabonnemang. På 30 dagar hinner man läsa och testa ganska mycket, tänkte jag. OM man hann.
Jag har nu haft storytel i ungefär 14 dagar och har läst (i det inkluderar jag både e-böcker och ljudböcker) sexton och en halv bok. Det finns nämligen HUR MYCKET SOM HELST som jag vill läsa på Storytel. För mig funkar det jättebra att läsa e-böcker på iphoneskärmen, och det finns en jättebra funktion där man kan växla mellan ljud- och ebok på de böcker som finns i båda versionerna. (Man kan alltså sitta på tåget och läsa på skärmen, och trycka på "lyssna" när man ska gå av så att boken börjar spelas som ljudbok exakt där man slutade läsa). 
De nackdelar jag har upptäckt är att man inte kan se någon logg över vilka böcker man har läst, och att appen drar väldigt mycket batteri. Men det är inte så viktigt tycker jag, jag har nämligen appen på min jobbmobil också och kan flytta över hörlurarna om batteriet blir för dåligt i min privata telefon...
Det lutar ganska starkt mot att jag fortsätter med tjänsten när gratisperioden gått ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar