tisdag 21 februari 2017

Allt som blir kvar


Allt som blir kvar är Sandra Beijers andra roman, och eftersom jag gillar både hennes blogg och hennes första bok ville jag såklart läsa även denna.

Matildas pojkvän gör slut helt oväntat, och hon blir helt förkrossad. Hon har ingen aning om vad hon ska göra nu eller hur hon ens ska kunna leva, men hennes vän Miron bestämmer att han ska ta hand om henne. De ska ta sig an sommaren tillsammans och göra allt för att känna att de fortfarande lever.  
Den här boken funkade inte för mig, jag stör mig för mycket på alla karaktärer för att riktigt kunna ta in den. Miron är så himla skum, Matilda är så.. ja jag vet inte ens, det känns inte som att man får lära känna henne eftersom man som läsare träffar henne när hon redan känner sig som ett tomt skal. Alla destruktiva dumheter de två håller på med är deprimerande. Det enda som fångade mig var scenen då de springer i en järnvägstunnel med en tax. Den var otroligt stressande. Akta taxen!! (Den klarade sig).



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar