tisdag 18 oktober 2011

Den administrativa delen av min bokbesatthet



























Här har vi mina älsklingar. Bokböckerna.
I den lilla hästmönstrade skriver jag upp böcker jag ska läsa i framtiden. Jag brukar också anteckna vilket bibliotek som har de olika böckerna (jag lånar på bibliotek i två olika städer), eller om det är en bok som jag vill köpa så småningom. När jag har läst en bok eller kommit på att jag faktiskt inte vill läsa den stryker jag över. Det är ett något rörigt och kladdigt system, men himla praktiskt att ha allt samlat på ett ställe.

I den svartvita boken skriver jag upp alla böcker jag har läst. Jag skriver inga kommentarer eller recensioner, bara titel och författare. Eventuellt börjar jag skriva upp sidantal nästa år, bara för att det vore kul att se hur många sidor jag läst på ett år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar