onsdag 19 oktober 2011

Tunnelbaneskräck























Jag hittade en bok som verkade väldigt lovande på biblioteket i Kulturhuset. The end of the line (Jonathan Oliver) är en samling skräcknoveller på temat tunnelbana (och en del andra underjordiska platser). Det låter ju jätteläskigt! Dock: det är det inte. Jag läste ut hela, mest för att jag hela tiden tänkte att nästa berättelse kanske skulle visa sig vara bra (alla är skrivna av olika författare), men i stort sett var det bortkastad tid. Alldeles för många av författarna har skrivit på temat "person åker tunnelbana och hamnar på nåt märkligt sätt i en annan dimension". Det blir lite tjatigt. Jag hade hellre velat läsa om spöken i tunnlarna...
Den noveller jag tycker bäst om är Natasha Rodes Crazy train ,om vad som egentligen händer när rockstjärnor dör. Resten kan man egentligen hoppa över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar