tisdag 8 maj 2012

Min bokhylla

Jag tänkte visa hur min bokhylla ser ut och gå igenom innehållet lite. Måste ju blanda upp inläggen lite. Jag och maken har sorterat ihop våra böcker och försökt komma på en bra sortering i hyllorna. Det är nog dags att omorganisera lite snart, men så här ser det ut just nu.
Vanliga Billy-hyllor. I den förra lägenheten var de svarta hyllorna bra, men här skulle jag hellre vilja ha vita. Fast allra helst skulle jag vilja ha någon roligare hylla, men vi har inte hittat något riktigt bra än. Så det får bli de här tills vi kommit på något.

Det som saknas i bilden är två st katter som ofta ligger ovanpå hyllorna. Men idag var det varmt ute och balkongen fick vara öppen... Vägen upp går via fåtöljen.

De översta planen i de vänstra hyllorna. Vi har placerat genrerna tvärsöver hyllorna. Det börjar överst till vänster med fantasy- och Warhammerböcker. De senare är makens, de förra är gemensamma. (Ok, tekniskt sett är väl alla gemensamma, men...) På andra hyllan ovanifrån i den högra hyllan börjar deckarna. De nedersta hyllorna som vi ser innehåller stora fantasyböcker, lite blandat, fler deckare och lite skräck.

Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar