tisdag 16 april 2013

En shopaholic i New York

Titta, det blev del två i shopaholicserien också. Är lite osäker på hur många det finns. Jag har skrivit om del 1 här, och del 2 har i princip identiskt upplägg.

Rebecca är lyckad tv-ekonom och ihop med sin drömman. De åker till New York för att testa möjligheterna för karriär där, men Rebeccas shoppingberoende ställer till det för henne igen och hela hennes liv faller samman.

Jag tycker som förra gången att karaktärerna är väldigt platta och ganska irriterande. Jag blir stressad över att Rebecca är så dålig på att hantera pengar och irriterad över att hon inte tar tag i de saker hon är bra på. Men samtidigt kan jag inte sluta läsa, och nu är jag sugen på att läsa resten av böckerna också (eller är det bara en till?).

1 kommentar:

  1. Jag har 4 olästa i shopoholic serien. Till sommaren hoppas jag läsa dem.

    SvaraRadera