måndag 17 november 2014

Ett gäng favoritkaraktärer

Dag tre i min 30-days of books var egentligen igår, men bättre sent än aldrig!

Nu handlar det om "Your favorite characters and which books they're from". Här kommer några älsklingar, utan inbördes ordning:

# Räven i Den lille prinsen av Anoine. Jag vill också ha en räv som vän!

# Den självgoda vampyren Lestat från Anne Rices vampyrkrönika.

# Elin, den vilda flickan som inte vill bli stor, i Förortsvilden av Matilda Matson.

# Paul i Torka aldrig tårar... av Jonas Gardell. Jag skulle så gärna vilja läsa en hel roman om Paul!

# Ida i Cirkeln-trilogin. Jag fattar inte själv varför hon är min favorit, men det kanske är just det att hon är så hemsk - men ändå så rörande.

# Joar Lundvall och Eva-Britt i Jan Guillous Hamiltonböcker. Synd att Joar inte fick vara med i de nya filmerna (som iofs inte är några favoritfilmer...), men han hade kunnat tillföra nåt intressant.

# Juliane i Inger Edelfeldts Juliane och jag. Som jag önskade att jag hade en sån kompis när jag var tolv och läste boken om och om igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar