onsdag 19 november 2014

The No sleep podcast

Jag har hittat en ny favoritpodcast: The no sleep podcast. Det är en pod utvecklats ur Reddit.com's forum Nosleep, där människor delar med sig av spökhistorier och andra läskiga berättelser. I podcasten får man höra dessa historier inlästa, ungefär som ljudböcker, men ibland med tillagda ljudeffekter eller bakgrundsmusik. Det är lite varierande kvalitet på inslagen, ibland är det lite väl barnsligt, ibland lite väl poänglöst, men oftast är kvaliteten ganska hög både på text och inläsare. Jag kan tycka att de drar på lite för mycket "spännande musik" i bakgrunden, det känns som ett väl enkelt knep för att bygga upp en stämning, men på det stora hela funkar musiken.
Jag är kanske lite lättskrämd, men jag brukar tycka att det är ganska läskigt att lyssna och skulle inte göra det när jag var ensam hemma... 
The no sleep podcast kan man ladda ner direkt i podcastappen, eller lyssna på direkt på hemsidan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar