måndag 1 december 2014

Barndomsfavoriter

Ytterligare en dag i 30-days-of-books. Jag har inte lyckats lägga upp ett inlägg varje dag, men bättre sent än aldrig!
Idag: "Your favorite book from childhood".

Svår fråga. Jag läste väldigt, väldigt mycket böcker redan när jag var liten så det finns många, många favoriter att välja bland.

# Jag älskade bilderboksklassikerna Pricken och Kringel av Margret Ray.

# Millan-böckerna av Antoinette Baker (Millans magiska mormor, Millans födelsedagsresa och Millan i magiska bergen). Så mysiga, och tyvärr så himla svåra att få tag på idag. De går för runt 500kr/st på tradera, men de flesta bibliotek verkar ha dem kvar.

# Lilla huset på prärien av Laura Ingalls Wilder var ju superbra. Jag tyckte de var så spännande, vilket känns lite lustigt nu för de är ganska torra.

# Sanne gatubarn av Mecka Lind läste jag väldigt många gånger mellan 10 och 13 år (och ett par gånger efter det). Så sorglig och spännande och hemsk och en flicka som lever på gatorna i Köpenhamn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar