lördag 30 januari 2016

Demonologi för nybörjare

I himlen har Gud gått in i väggen, i helvetet planerar Beelzebub att göra revolution mot Satan. De enda som kan stoppa apokalypsen är människorna Isak och Rufus.

I början tyckte jag att boken var rörig och svår att komma in i. Det händer saker på många olika ställen och med massor av personer. Men efter ett tag blir det tydligare hur allt hänger ihop och då var jag fast. Det är en fantastisk bok, rolig och spännande och med en hel del överraskningar. Alla karaktärer är bra skildrade, vare sig de är människor, änglar eller demoner. Isak och Rufus är trovärdiga som hjältar som motvilligt gör det som måste göras. Min favorit är dock råttan Beatrice, som är pojkarnas guide. Han är helt fantastisk.

Demonologi för nybörjare är Caroline L. Jensens fjärde roman och den har gjort mig sugen på att läsa fler av henne. Fick denna i julklapp och kan varmt rekommendera den.

2 kommentarer:

  1. Älskade den när jag läste den :)

    SvaraRadera
  2. Jag hade förväntat mig att jag skulle gilla den, men jag blev lite överraskad över hur rolig den faktiskt var :)

    SvaraRadera