lördag 9 januari 2016

Det borde finnas regler, en omläsning

Efter att Anna och jag varit och sett filmen Det borde finnas regler blev jag otroligt sugen på att äsa om boken. Tur för mig att vi fick den som gåva vid filmvisningen så att jag kunde börja läsa direkt på tåget hem!
Filmen var helt ok, lite synd att de helt tappat småstadsångestkänslan som är så påtaglig i boken och förlagt filmen i Malmö istället.
Jag har redan bloggat om boken en gång, här.
Anna har dessutom skrivit om boken och filmen här.

Filmen var helt ok, men boken är helt jäkla underbar. Jag älskar den ännu mer vid en andra läsning. Handlingen bjuder inte direkt på någon rafflande spänning (två tonåriga kompisar försöker hindra en tredje kompis från att dejta en 40åring), men det är helt fullproppat med tonårskänslor som beskrivs så otroligt realistiskt. Roligt, rappt, och lite rörande också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar