fredag 8 januari 2016

In the after, en bok jag nästan glömt

Jag är oerhört svag för dystopier där samhället förfaller och människor får kämpa för sin överlevnad. Gärna med inslag av zombies eller andra smittsamma sjukdomar. In the after av Demitria Lunetta är ytterligare en i raden av böcker på just det temat. Jag tyckte att den var ganska bra under tiden jag läste, men nu när jag ska skriva om den en månad senare minns jag nästan ingenting. Det är inte ett jättegott betyg.
Handlingen kretsar kring en tonårstjej som tillsammans med en liten flicka hon hittat i en butik överlevt något slags zombie/alien-invation i flera år. De har levt instängda i en villa omgärdad av elstängsel, men då och då måste de ge sig ut för att hitta förnödenheter. En dag blir de tvungna att lämna sitt ganska trygga gömställe och ge sig ut i en minst sagt farlig värld.
Boken var inte dålig, men, jag minns som sagt inte så mycket av den. Den är helt enkelt för lika allt annat jag läst i genren, inget sticker ut och inget överraskar särskilt mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar