torsdag 27 april 2017

2 x Åsa Grennvall


Åsa Grennvalls självbiografiska seriealbum Jag håller tiden är en plågsam skildring av hur det är att kämpa för att ha en relation till en förälder som inte anstränger sig det allra minsta tillbaka. Hur mycket kan man vänta ut och in på sig själv för att vara till lags, hur mycket ska man behöva kämpa för en förälders uppmärksamhet och kärlek? Jag gillar den här teckningsstilen, den är enkel och nästan lite naiv men säger precis allt som behöver sägas. Frustrerande men också hoppfull läsning som jag verkligen rekommenderar.


Sjunde våningen handlar om ett vägen in i- och vägen ur ett misshandelsförhållande. Starkt och klarsynt tycker jag, men samtidigt är det ett ämne som är jobbigt att läsa om för man blir ju så arg! En av mina favoriter bland Grennvalls album.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar