fredag 14 april 2017

Till offer åt Molok

Till offer åt Molok är den femte av Åsa Larssons deckare om Rebecka Martinsson. Jag vet att jag läst den första, kanske även den andra, men som med de flesta deckarserier gör det inte så mycket att man inte läst allt, det är mordhistorien som är det relevanta. I Till offer åt Molok växlar historien mellan mord i nutid och en påhittad kärlekshistoria mellan Kirunas grundare och en skolfröken. Jag är trött på att läsa alla dessa deckare som är uppbyggda så, med nutida mord som grundar sig i händelser som inträffade för flera generationer sedan. Det känns nästan alltid så himla orealistiskt. Dock gillar jag de historiska delarna och skulle gärna läsa mer av dem, även om jag tycker att det är problematiskt att hitta på en massa om verkliga personer. Det jag främst tar med mig från denna bok är att jag borde läsa färre deckare och fler historiska romaner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar