onsdag 13 maj 2015

Bookshelf-tour del två.

Del två i bokhyllevisningen bjuder på F-I.

Översta hyllan innehåller ett gäng Per-Anders Fogelströmböcker (jag hittade hela stad-serien, gratis, inbundna och i kanonskick i bokbytesrummet). Massor av Jonas Gardell, The fault in our stars (som nog kommer att ryka i nästa hyllrensning), min Guillou-samling (minus hela Hamiltonserien som numera ligger i en låda på vinden eftersom min pojkvän också har dem - och vi har för mycket böcker för att ha varsin likadan elva-böckersserie i hyllan).

I den nedre hyllan finns bl a Varför deppar Gilbert Grape som jag är riktigt sugen på att läsa om (ni har väl sett filmen?? Så himla bra). En bok av James Herriot, den brittiska landsbygdsveterinären. Jag önskar att jag ägde alla hans böcker! Samtliga S.E Hintonböcker (de har i stort sett samma handling, och karaktärerna heter nästan exakt samma namn i alla fem böckerna - men jag gillar dem). Wool fick jag i bokbytet nyligen, har inte hunnit läsa än men ser fram emot det! Nästan sist har vi Eva Ibbotsons geniala Den stora spökräddningen och Häxtävlingen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar