torsdag 28 maj 2015

TBT - det roligaste i min bokhylla

Konstnärskollektivet GuiltyGuilty har gett ut två helt underbara böcker som jag faktiskt inte kan bläddra i utan att skratta högt. (Alltså även när jag försöker bläddra lite tyst så frustar det ut lite skratt ur näsan ändå, jag tycker att det är så otroligt roligt). De "Det kan inte vara sant" och "Expressen ljuger och Aftonbladet fantiserar". Jag tror tyvärr inte att de går att köpa längre, så tveka inte en sekund om ni ser dem på loppis eller så.
Projektet som skildras går ut på att två personer under ett år hjälps åt att samla alla löpsedlar från Expressen och Aftonbladet. Sen träffas de och klipper, klistrar och skapar nya rubriker. Ofta blir det lite elakt, och man märker vilka kändisar som ofta var aktuella på löpsedlarna. (Det är mycket Kicki...) Men oj vad roligt det är!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar