lördag 8 augusti 2015

Kvinnan i svart

Jag har tydligen tagit en bloggpaus under semestern. Det var inte riktigt meningen, det mer "blev bara så". Men nu när jobbet snart drar igång igen (suck) så ska jag försöka göra livet lite roligare genom att börja blogga mer regelbundet igen.
Jag har hunnit läsa åtminstone ett par böcker under semestern. Bland annat den omtalade Kvinnan i svart av Susan Hill. Det är en klassisk spökhistoria: gammalt hus, mystisk svartklädd kvinna, konstiga ljud från träsket, tät dimma... Det är stämningsfullt och lite obehagligt, men rädd blev jag inte. En lite mysig bok som gick snabbt att läsa.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att denna låter väldigt spännande, men har gått och trott att det är en riktig tegelsten och därför dragit mig för den - då är det alltså inte så och då ska jag se till att läsa den :-)

    SvaraRadera