måndag 8 december 2014

Yes, nu blir det är surt inlägg igen!

Idag har jag lyckats ta mig till nummer 18 I 30-days-of-books, och ska få berätta om "A book that you think is highly overrated".


Å det finns så manga sådana!


# Fågeln som vrider upp världen (Murakami) gjorde mig så sur. En så tjock bok, full av ologiska lösryckta historier utan sammanhang som knappt binds ihop. Det tog en evighet att läsa den också.


# Milennium-triogin var väldigt spännande och underhållande, men de är faktiskt inte mer än så. Jag förstår inte alls när folk tycker att de är djupa, och "säger nåt om samhället" och så. Ja, de säger att det är fel att mörda folk i källaren, men det är liksom inte något riktigt nytt? Orkar inte heller med att de tolkas som viktig feministisk litteratur för att de innehåller rape-revenge. Det är liksom inga finstämda samhällsanalyser där man får några aha-upplevelser. Men: de är underhållande och spännande, det är de.


# Shatter me hade jag läst mycket gott om, men herregud så pretentiös den var med de där överstrukna orden och upprepningar upprepningar upprepningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar