måndag 8 juni 2015

Så sorterar jag min bokhylla

Dag åtta i #bokhorafotoutmaning: så sorterar jag min bokhylla

Anna
Jag sorterar helst efter färg, men nu har det blivit svårt att hitta, så vi ändrade sorteringen. Uppdelningen är först efter genre, därefter efter författare. Genrerna är Warhammerböcker (makens), fantasy, deckare, fakta/kurslitteratur, romaner, serier och poesi. Nu håller det hela dock på att urarta, men böcker liggande lite här och där. Men då kan man få spännande överraskningar när man letar i hyllan. Så här ser dock inte en välsorterad bokhylla ut.

Jenny
Jag sorterar skönlitteratur alfabetiskt, böcker av samma författare efter utgivningsår. Sen kommer seriealbum för sig, och längst ner i skönlitteraturhyllan finns nån slags foliantavdelning för stora böcker som inte får plats nån annan stans (bl a en del facklitteratur om trädgårdar och parker, och handböcker i akvarellmåleri och teckning).
Facklitteratur har en egen hylla. En rund. Där är vi lite kreativa med genres. Militärböcker och statskunskap (kurslitteratur, inte min). Landskapsarkitektur och arkitektur. Poesi. Inredning/stil/retroprylar. Historia. Feminism. Vampyrer och annat övernaturligt. Språk (svenska, engelska, franska, spanska, italienska och ryska). Biografier. Litteraturvetenskap (mitt bidrag till den hyllan är Proggiga barnböcker..) Mitt i fackbokshyllan vräker Strindbergs samlade verk ut sig (inte mina), bara för att de är så himla snygga i där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar