tisdag 1 september 2015

Tio karaktärer jag inte gillar


I mer eller mindre sista minuten slänger jag ihop en Top ten Tuesday, som denna vecka har ett riktigt roligt tema: Top ten characters you just didn't click with".
 
Det blir utan inbördes ordning, och förmodligen en del stavfel eftersom jag för ovanlighetens skull bloggar från mobilen.

# Lilly i en prinsessas dagbok är ju hemsk. Nu har jag bara läst tre böcker i serien, men blä vad jobbig hon är. Egoistisk, krävande och tråkig. Fattar inte varför Mia är kompis med henne.

# John Snow, Game of thrones. Vet inte vad det är med honom som gör att jag tycker att han är så himla tråkig.

# Garp i Garp och hans värld. Usch.

# Timotej af Lilja, aka Timmy, från Kär i kärleken. Så självcentrerad, bortskämd och ointressant.

# Jag tycker inte illa om Minou i Cirkeln, men jag retar mig en hel del på henne. Helt klart least-favorite- karaktär i den serien.

# Dexter i En dag. Typ urklyschsan jobbig-aningslös-oansvarsfull-snubbe personifierad.

# Winston Egbert, klassens clown i Tvillingarna i Sweet Valley-böckerna. Så jäävla jobbig!? Ska alltid spexa och hålla på för att hävda sig, men är aldrig rolig.

# Daddy-longlegs. Så creepy.

# Alice från Twilight. Sluta vara så käck hela tiden! 

# Claire från Glashuset (Morganville vampires). När hon genast förlåtet killar som försökt utsätta henne för gruppvåldtäkt pga "synd om dem, detta var en elak tjejs fel som lurade dem till det"... Alltså.... Nej. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar