måndag 28 december 2015

Julklappsböcker 2015.

Årets julklappsböcker blev en blandad samling.
The Mountain shadow är fortsättningen på Shantaran. Jag älskade verkligen Shantaram, och det ska bli jättekul att läsa den här. Dock är den nästan niohundra sidor lång, så den får vänta lite tills ett riktigt tegelstenssug infinner sig.

 En jättestor och tung flora där man kan läsa allt om det som växer i Uppland. Jag är pinsamt dålig på alla vilda växter trots att jag jag under min utbildning har gått kurser i att känna igen och nyckla växter. Nu blir det repetition!


Ett uppskattat bidrag till vårt bibliotek kom från min pojkväns lillasyster: två av Lennart Hellsings bilderböcker. Krakel Spektakels julafton och Skor. Så fina! 

Själv har jag gett bort fyra böcker, och har ytterligare två paket kvar här hemma som inte har nått sina mottagare ännu. Böcker är bästa julklappen.

1 kommentar:

  1. Älskade också Shantaram och ska helt klart skaffa uppföljaren :)

    SvaraRadera