tisdag 4 december 2012

Taltips

Karin Adelsköld, ståuppkomiker, har skrivit en bok om hur man blir komiker, eller åtminstone roligare när man håller tal. Det är en matnyttig bok, fylld med praktiska tips på när man ska skämta, hur man ska skämta och varför man ska skämta.

Boken är väldigt inspirerande, jag blir sugen på att hålla tal när jag läser den. Men jag tänker mig att jag kommer kunna hålla fantastiskt roliga tal utan förberedelser, så jag har nog inte läst tillräckligt i den.Tur för min omgivning att jag inte behöver hålla tal särskilt ofta. Principerna för att vara rolig verkar i alla fall väldigt enkla, sedan gäller det bara att öva.

Jag förväntade mig att boken skulle vara roligare, men det är väldigt få som kan skriva om humor och själva vara roliga. Det är också väldigt tydligt att skämt som passar muntligt och i vissa situationer inte alls gör sig i skrift.

Jag har inte läst några andra böcker om att hålla tal, så jag kan inte göra några jämförelser. Men det här är en bra och lättläst bok med massor av tips som säkert kan passa de flesta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar