tisdag 12 juni 2012

Preacher

Bokhora kör serietema denna veckan, och det kan väl vara kul att haka på. Jag har ju ändå tre serier som ligger och väntar på att skrivas om...

Det här är det femte albumet i Preacher-serien av Garth Ennis, Steve Dillon och Peter Snejbjerg. Jag gillade den väldigt mycket i början, men nu tycker jag att den börjar tappa tempo och bli ointressant. Det sker ingen karaktärsutveckling, snarare stelnar karaktärerna i sina typiska drag, och det känns som om historien står och stampar på samma ställe. Dessutom en ointressant bihistoria med den märkliga karaktären Arseface, som var intressant i början men nu bara är tråkig.

Trots detta vill jag fortsätta läsa serien, jag vill ju veta vad som händer. Kommer han hitta gud och ställa henom till svars? Kommer det bli en apokalyps? Kommer den goda eller den onda sidan att vinna?
Och så gillar jag ändå vampyren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar