tisdag 20 oktober 2015

Top ten tuesday - Önskningar till bokanden!

Veckans Top Ten Tuesday bjuder på frågan 10 Wishes I'd Ask The Book Genie To Grant Me
Tydligen kan bokanden ge en precis vad som helst. Kompetent rackare det där.
(Men kul fråga! Jag börjar bli väldigt trött på att det frågas efter "tio saker på min to-read-list hela jäkla tiden!)

1) En extra dag i veckan som bara är för läsning. Tänk den extratiden! Jag skulle hinna läsa så himla många böcker!!

2) Guillous Hamiltonböcker filmatiserade. Filmade precis som i böckerna, dvs det ska utspela sig på 80- och 90-talet och ha SAMMA handling, inte en massa ändringar som i alla gjorda filmatiseringar.

3) Alla utgivna Elfquestserier i inbundna volymer med upphottad färgläggning.

4) Nu har jag ju fått min dröm och har ett bibliotek hemma, men jag kan sätta anden i arbete med att fixa klart det sista där inne. Någon måste ju måla golvlisterna med linoljefärg, och det vore enormt skönt om det inte var jag som var någon. Behöver en snygg trappstege också.

5) En magiskt bra dag på nån bokloppis, en där jag hittar alla gamla barndomsfavoritböcker och svårtåtkomliga utgåvor som jag alltid har velat äga, och de kostar fem kronor styck.

6) En läsplatta vore ju rätt coolt, även om det vore en lam önskning från en ande.

7) Förmåga att läsa ännu snabbare, allt som gör att jag hinner fler böcker är önskvärt.

8) Att biblioteket köper in samtliga ca 400 böcker på min to-read-lista på goodreads. Jag kommer ju aldrig kunna köpa allt det där, och vill ärligt talat inte äga de alla heller.

9) Magiska bokhyllor, där allt får plats och där det aldrig blir stökigt.

10) Mormorn från Millans magiska mormor-böcker. Tänk vad mysigt att ha en magisk gumma i en liten stuga som bakar karameller som styr vädret, vaktar en drake och har en flygande gungstol.


5 kommentarer:

  1. En extra dag i veckan till läsning låter inte helt fel!

    SvaraRadera
  2. En extra dag i veckan till läsning låter inte helt fel!

    SvaraRadera
  3. Frågan är om en extra dag räcker?
    Härliga bilder/animeringar!

    SvaraRadera
  4. Magiska bokhyllor, det är ju faktiskt bättre än ett magiskt rum :)

    SvaraRadera
  5. Så här i efterhand kom jag på att jag också borde önskat mig bättre minne om vad som hänt i böckerna jag läst. Speciellt när det handlar om serier som kommer ut med år mellan varje bok...

    SvaraRadera