fredag 17 april 2015

Bokbloggsjerka 17-20 april

Nu är det snart helg, och det betyder att det är dags för bokbloggsjerka!

Helgens fråga: Har du någon riktigt nördig, udda eller till och med pinsam bok i hyllan (enligt dina egna kriterier, min anm.)?

Bortsett från kurslitteratur då? (För där finns det en hel del växt- park- och arkitekturnörderier). Jo, det finns massor av nördiga grejer. Det hade varit kul att visa bilder, men jag är inte hemma i helgen så det får bli nån annan gång. (Dessutom är min kamera trasig och jag hittar inte kvittot- och det är inte alls lika kul att ta bilder med den dåliga iphone-kameran).
Jag har ett vältummat ex av Anton LaVeys Satanic Bible från sent 90-tal (placerat bredvid konfirmationsbiblarna och psalmböckerna). Jag har fler Stephen King-böcker än vad som är helt rimligt. Jag har alla 47 delar i Sagan om isfolket, men de bor i en låda på vinden. Jag kan verkligen inte komma på nån titel som jag tycker är pinsam (kanske jag inte står 100% för att jag har "amerikanskt slanglexikon" från 90-talet...), men jag ska ta mig en titt i bokhyllan framöver och se om det kan finnas nåt sånt. Isåfall är det värt ett eget inlägg :)
 

10 kommentarer:

  1. Undrar hur inaktuellt ett slanglexikon blir på 20 år? Man ska nog inte testa :)

    SvaraRadera
  2. The Satanic Bible är ju lite annorlunda :-) Det där slanglexikonet hade jag faktiskt gärna bläddrat i!

    SvaraRadera
  3. slanglexikonet var väldigt intressant på sin tid. skulle vara roligt med en ny upplaga

    SvaraRadera
  4. The Satanic Bible är ju lite udda!

    SvaraRadera
  5. Men har du Sagan om Isfolket på vinden, ner med den i bokhyllan. ;)

    SvaraRadera
  6. Jag tror faktiskt att jag haft ett sånt amerikanskt slanglexion nån gång, det kanske är kvar hos mamma!

    SvaraRadera
  7. Jag hade ett svenskt slanglexikon en gång i tiden, tyvärr har jag inte kvar det. Men Stephen King kan väl inte vara nördigt?!

    SvaraRadera
  8. 47 delar i Sagan om isfolket såg jag faktiskt på loppis, min kompis har läst alla...

    SvaraRadera
  9. The Satanic Bible lät ju onekligen intressant! =)

    SvaraRadera
  10. Jag hade gärna ägt alla delar av Sagan om Isfolket. Har tänkt att läsa den serien jur länge som helst. Slanglexikonet låter ju intressant.

    SvaraRadera