onsdag 15 april 2015

MItt paket har kommit!

Jag fick en postavi i måndags kväll, men eftersom jag hade jobbat över och kom hem först klockan 22 orkade jag inte cykla till Ica och hämta ut paketet. Det fick bli på vägen till jobbet morgonen efter istället. Självklart kunde jag inte vänta tills kvällen med att öppna, utan slet ivrigt upp det jättetjocka kuvertet på den första parkbänk jag kunde hitta.
Här ligger det i solen och väntar...
 
Kolla så tjockt! Och oerhört välpusslat, när jag skulle packa ihop för att cykla till jobbet fick jag bara ner hälften av innehållet i paketet igen :)

Vilket fantastiskt paket! Det här är vad som var i:

Två stycken tjocka böcker: Flickan från ingenstans av Justin Cronin och Wool av Hugh Howey. Jag har inte läst någon av dem, och båda verkar jättebra. Min bokvän har verkligen tolkat mina förvirrade ramblings om läspreferenser klockrent.
Två sorters teer som jag ska testa ikväll.
Ett otroligt snyggt rosa nagellack (en nyans som inte liknar någon jag redan äger, vilket är rätt coolt med tanke på att jag har 70-80 flaskor i en stor låda). Det riktigt lyser i vårsolen, superhärligt!
Snygg rosa penna som nog får bo på mitt jobbskrivbord.
Två bokmärken, ett magnetiskt med en glasögonprydd döskalle och ett med papegojor och tofs. Perfekt, det var länge sen jag såg till något av mina bokmärken hemma, så dessa två kommer användas flitigt.
Färgglada post-it markeringar. (Jag tänker att dessa kommer bli utmärkta till att markera fina citat osv i boken man läser men inte orkar anteckna exakt NU utan vill hitta senare).
Riktit roligt godis: en hel påse salta patroner (barndomsnostalgi! Såna brukade vi köpa i Pressbyrån, då satt man och smackade på sin enda kladdiga patron i evigheter haha). Jelly Beans (med motiveringen att det är lite Harry Potter-aktigt :), En lyxig rocky road fudge (som jag smakade av igår - den var god.

Vilken kick det var att öppna ett så perfekt paket, allt innehåll passar mig utmärkt. Bra jobbat, hemliga bokvän! Jag gissar att du är Böcker och sånt, stämmer det?

Testade såklart genast nagellacket

Nu vill jag typ BARA ägna mig åt att göra hemliga bokpaket. Hela tiden!


Bonus: Bakom kulisserna av bokbloggandet:



Katter hatar att bli fotograferade, men fotobombar ändå ca 70% av bilder man försöker ta. Vad håller de på med egentligen? Den svarta katte (Felix) var mest intresserad av att nosa på alla nya grejer. Den röda katten (Måns) strök runt runt och var ivägen, och ville sen bita våldsamt i alla plastförpackningar (vilket han inte fick). Tydligen extremt goda förpackningar på patronerna och jellybeansen.

3 kommentarer:

  1. Jepp, det är Böcker & sånt som är skyldig. :) Kul att du gillade paketet!! Trevlig läsning!

    SvaraRadera