onsdag 9 november 2011

Tematrio: Serier/Grafiska noveller

Jag såg att Lyrans Noblesser har en tematrio med temat Seriealbum den här veckan, och jag är ju ganska svag för serier..

Frågan är helt enkelt: "Berätta om tre serier/grafiska noveller eller romaner som du gillar!"

Ok!

1) Elfquest (Wendy & Richard Pini)). Älskar dessa serier! Det handlar om en alver, troll, vargar och magi, och är alldeles fantastiskt bra. Väldigt fina teckningar, särskilt i de nyutgivna
samlingsböckerna som fått en helt ny färgläggning. På elfquest.com kan man, generöst nog, läsa alla serier gratis.



















2) Alla Liv Strömqvists böcker. Så smart, lärorikt och roligt.

3) Vi håller på med en viktig grej & Den Hemliga kroppen - Sara Hansson. Har bloggat om dem här.

(En bonusfavorit är Till alla mina vänner och ovänner, av Loka Kanarp. Mest för att jag ser ganska exakt ut som huvudpersonen. Jag såg omslaget i bokhandeln och tänkte "Va, är det jag? Vem har tecknat mig?")

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar