torsdag 4 april 2013

Sjukläsning

Jaha, så har jag gått och blivit förkyld. Det lutar åt en helg hemma i soffa, och jag som skulle få klappa på lamm! En fördel med en soffhelg är ju i alla fall att man hinner läsa en del. Håller på med en mycket bra bok, Folly of the world av Jesse Bullington, det skulle vara kul att hinna klart med den. Annars gillar jag att läsa om böcker när jag är sjuk, det kan vara skönt att inte behöva anstränga sig alltför mycket. Senast jag var sjuk läste jag om Sushi for beginners av Marian Keyes, för cirka tionde gången. Jag tycker väldigt mycket om den, även om jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är som gör det. Det är skönt att ha böcker som man nästan kan utantill och att läsa om den ibland. Nuförtiden känns det väldigt lyxigt att läsa om en bok, det finns ju så många olästa därute som man borde börja med istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar