måndag 29 april 2013

Det enda rätta - Susanne Boll

Tre kvinnor. Maria, psykolog och tvåbarnsmamma, med en knöl i bröstet. Isabelle, förskollärare och sambo, med en ouppklarad kärlek i bagaget. Helmi, cancerläkare och mansslukerska, som börjar tröttna på sitt jobb. Under en gråkall december utvecklas deras historier och deras vägar korsas delvis.

Detta var en bok jag inte tycker så mycket om. Den var inte dålig, men heller inte särskilt bra, och den fastnade inte i minnet. Jag läste ut den igår och kände direkt att det skulle vara väldigt svårt att beskriva vad den handlar om. Det behöver inte vara dåligt i sig, men det är lite problematiskt när man antingen inte kan säga något eller måste förklara hela boken. Eller så är det bara jag som är lite trött.

Boll lyckas bra med att skildra tre olika personligheter, men de lyckas inte engagera mig. Jag bryr mig aldrig riktigt om vad som händer med dem, vilket väl är ganska dåligt för en psykologisk spänningsroman. Upptäckte dessutom nu att jag missat att det finns en prolog. Nåja, det var väl inte hela världen.

Jag har fått denna bok via booked.nu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar