måndag 2 september 2013

Avig Maria

Avig Maria är en samling blogginlägg och krönikor av Mia Skäringer. De handlar framförallt om hur hon mår dåligt för att hon inte hinner vara med sina barn och hur hon jobbar så att hon går in i väggen. Men också om hur hon köper ett hus på en ö och känner sig hemma där.

Den här boken talar inte till mig överhuvudtaget. Jag tycker mest det känns som en lång "buhu, det är så synd om mig som är så populär"-text, vilket jag inser är en fruktansvärt orättvis bedömning. Blogginläggen antyder att det fanns ett livligt kommentarsfält och förmodligen känner många igen sig i åtminstone delar.

Men om man inte gör det är boken fullkomligt ointressant. Det finns inget språkligt, karaktärsfördjupande eller omgivningsskildrande som uppväger det tunna innehållet. Om man är intresserad av snaskiga detaljer om kändisars privatliv hittar man inte det heller (skönt nog). Detta är en bok som behöver rätt målgrupp och den kommer så småningom lämna mitt hem och förhoppningsvis hitta den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar