torsdag 13 oktober 2011

Bokmärken

Jag har alltid haft svårt för att komma ihåg att använda bokmärken. Jag har alltid ägt bokmärken, men när jag läser så tycks de alltid vara nån annanstans, och jag använder nåt gammalt kvitto istället. (Eller, vanligare: försöker memorera vilken sida jag var på, och får sen leta när jag ska börja läsa igen och såklart inte minns sidnumret).
Den senaste tiden har jag börjat med ovanan att stoppa tåg+SL-kortfodralet i boken. Mycket opraktiskt de gånger man glömmer den hemma, eller glömmer flytta bokmärket till en ny bok när man har läst ut den gamla. Jag har ändå på nåt sätt tyckt att det är värt risken att glömma kortet hemma, för när man vill föja raderna med bokmärket (jag vill det ibland när jag läser på tåget, det gör det lättare för mig att koncentrera mig på var jag är i texten om det är en massa ljud runt omkring) är det så bra format och konsistens på ett accesskort.

Idag var jag på Naturhistoriska riksmuseet, och hittade ett "samlarkort" i samma format och styvhet. Men med elefanter på istället för SL-logga!
Korten kostade bara femton kronor, och har en sån där 3d-effekt som man tyckte var så cool när man gick i mellanstadiet. Det fanns en massa olika djur att välja på. Jag var sugen på flamingo, men tänkte att grått djur skulle vara mer vilsamt att titta på samtidigt som man läser.
Hur som helst, jättebilligt och praktiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar