måndag 17 oktober 2011

Jag är en unik snöflinga

Vilken tur, jag som inte hade någon idé vad jag skulle skriva om. Nu kan jag också svara på enkät.

Hur är du som läsare?
# snabb långsam (När jag väl läser går det ofta snabbt, men nu är jag inne i en långsam period)
# läser alla ord skummar en del
# gillar långa beskrivningar / hoppar över det som inte för historien framåt (Varken eller. Klarar inte att hoppa över saker men är inte överdrivet förtjust i långa beskrivningar)
# kommer ihåg detaljer kommer ihåg i stora drag
# undviker tjocka böcker läser gärna tegelstenar
# tycker om tunna böcker tycker att tunna böcker ofta saknar något (Bra böcker är bra böcker...)
# idealboken är på mindre än 400 sidor idealboken är på mer än 400 sidor (Om den är bra vill jag inte att den tar slut)
# tjuvkikar på slutet läser aldrig slutet förrän boken är just slut
# väljer efter omslag / skiter fullständigt i ytan. (Fina böcker är roligare, men bra är bättre.)
# läser baksidetexter undviker baksidetexter. (Tycker att de avslöjar för mycket.)
# väljer boken efter rekommendation / vill helst välja själv. (På sista tiden har många böcker hamnat på mitt jobbskrivbord alldeles gratis. Det gillar jag. Fast inte på allra sista tiden när jag tänker på det. Finns det inga roliga i soprummet längre?)
# rekommenderar ofta böcker till andra rekommenderar sällan böcker (Tror jag? Oroar mig för att folk inte ska gilla samma som jag.)
# hör det jag läser i huvudet / hör aldrig det jag läser. (Hör? Hur då? Ser däremot.)
# gillar ljudböcker gillar inte ljudböcker. (Tar en eeeevighet.)
# läser främst böcker i en genre gillar att variera min läsning
# läser alltid på svenska läser på flera språk (Flera och flera. Svenska och engelska i alla fall.)
# är bra på att komma ihåg böcker jag läst glömmer lätt bort både titlar och författare (Jag är bra på att komma ihåg saker.)
# skriver upp det jag läser skriver inte upp det jag läser.
# läser varje dag läser mer sällan (Dessvärre :( )
# tycker att läsning är avslappnande tycker att läsning är ansträngande

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar