söndag 9 oktober 2011

Sånt man bara säger

Jag har också läst ut en bok! Fördelen med att vara sjuk, man hinner både läsa tidningen och en bok (och titta ohälsosamt mycket på Buffy). Sånt man bara säger av Helena von Zweigbergk. Susanne hoppar av sitt liv och bestämmer sig för att bo i sitt hus på landet och vänta in våren, men så får hon sin systerson på halsen och tvingas förhålla sig till sin systers problem. En ganska långsam bok med bra personporträtt. Jag har lite svårt för alltför bra skildringar av 15-åringar i böcker och filmer (och jag har blivit utsatt för en del sådana på sista tiden), för de är så fruktansvärt irriterande. Typ "det är syndast om mig i hela väääärlden och iiiingen förstår mig". Men här funkar det bra. Det finns böcker jag skulle rekommendera över den här, men har du inget bättre för dig så...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar